ÁSZF csak a SPECIÁLIS szállítás területére vontakozik, a Standard és a Tanácsadás területeire nem!

CÉGÜNK ADATAI

Cég neve: Complex 3H Kft.
Bejegyző cégbíróság neve: Pest Megyei Bíróság mint Cégbíróság
Cégjegyzékszáma: 13-09-106-480
Adószáma: 12560927-2-13

Elérhetőségünk

Telefonon: (0036) 24-539-360
Faxon: (0036) 24-539-361
Személyesen: H-2310. Szigetszentmiklós, Szélső u. 2. (telephely)
Honlap: www.temperaltszallitas.hu

E-mail: info@temperaltszallitas.hu

 

A Megrendelőinkkel kötött valamennyi szerződésünk elválaszthatatlan részét képezi a jelen okiratban foglalt, szállítási szolgáltatásunk teljes terjedelmére vonatkozó Általános Szerződési Feltételek, melyek összefoglalják az általunk vállalt szolgáltatások kapcsán nyújtandó kötelezettségeinket és jogosultságainkat, továbbá a Megrendelőre vonatkozó kötelezettségeket és jogosultságokat. A Megrendelőkkel a konkrét megrendelés, szállítási feladat(ok) teljesítésére egyedi szerződést kötünk, melynek mögöttes szabályozását képezik az Általános Szerződési Feltételek.

Szállítási feladataink elsődlegesen gyógyszeripari és klinikai termékek szállítására terjednek ki, melyet a szállítás során elvárt hőmérséklet megtartását biztosító Complex Temperált Rendszeren keresztül garantálunk. Ennek során vállaljuk a termékek elvárt hőmérsékleti tartományon belül, monitorozott körülmények között, garantált határidőn belül, anyagi felelősség mellett történő elszállítását a kívánt célállomásra. A fuvarozási feladatok ellátására Társaságunk a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott belföldi és külföldi fuvarozási tevékenység végzésére egyaránt érvényes tevékenységi engedéllyel rendelkezik.

 A mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek megtekinthetőek honlapunkon, továbbá valamennyi szerződő partnerünkkel kötött egyedi szerződésünk mellékleteként vagy hivatkozásaként áll a partnerek rendelkezésére.

DEFINÍCIÓK

Temperált szállító eszköz: olyan speciális szállító láda, amely biztosítja a küldemény(ek) részére a küldemény(ek) külső szállítói csomagolását és az előírt hőmérséklet tartását.

Validáció: a temperált szállító eszköz gyártója által kiadott dokumentáció, amely igazolja, hogy a temperált láda a gyártó által meghatározott hőmérsékletet biztosítja az előre meghatározott időtartamig abban az esetben, ha a felhasználó az előírt gyártói kondíciókat a vonatkozó külső környezeti tényezőkhöz igazítva betartja.

Datalogger: olyan digitális adatgyűjtő és regisztráló eszköz, amely – beállítástól függően – méri és rögzíti a datalogger külső környezeti hőmérsékletét.

Kalibrálás: akkreditált intézet által kiadott tanúsítvány, amely igazolja az adott mérőeszköz pontosságát.

Felek: az ügyfél és a Complex 3H együttes kifejezése

Szolgáltatás: tevékenységi folyamataink együttese magába ölelve annak know-how részét is, amely során a Társaság az ügyfél küldeményét egyik pontból a másik pontba szállítja.

Megrendelőinkkel kötött egyedi szerződésnek minősül az is, ha és amennyiben Megrendelőnk megrendelést küld részünkre, mely megrendelést cégünk a megrendelésben rögzített teljes tartalommal elfogadta és azt visszaigazolta.

  1. MEGRENDELÉS

A Megrendelés hatályosan email-en, faxon, telefonon vagy levél formájában adható le. A Megrendelésen az alábbi adatok feltűntetése kötelező:

Árufelvétellel kapcsolatban:

Megrendelő neve és az árufelvétel helye / pontos címe, épület és emelet meghatározással

► árufelvétel időpontja

► árufelvételi helyen a kontaktszemély neve(k) és elérhetőségei (k), telefonszám(ok) megjelöléssel

► felveendő küldemény(ek) megnevezése(i)

► felveendő küldemény(ek) értéke

► felveendő küldemény(ek) hőmérsékleti tartományának igénye

► felveendő küldemény(ek) mennyisége, dobozszám és vagy gyűjtőkarton szám, hőmérsékleti tartományonként

► felveendő küldemény(ek) súly és térfogat adatai, hőmérsékleti tartományonként

Szállítási címmel kapcsolatban:

Címzett neve és az árukiadás helye / pontos címe, épület és emelet meghatározással

► Szállítás típusa – azonnali / másnapi kiszolgáltatás / gyűjtőszállítás

► árukiadás helyén a kontaktszemély neve(k) és elérhetőségei(k), telefonszám megjelöléssel

A Megrendelést Társaságunk a Megrendelő által megadott elérhetőségre, a Megrendelő lap aláírásával igazolja vissza. A visszaigazolással Társaságunk elfogadja a megrendelést az abban megadott adatokkal. A telefonon történő megrendelés visszaigazolása Társaságunk által e-mail-en történik, mely e-mail annak elküldésével – függetlenül annak visszaigazolásától – a megrendelés elfogadását jelenti. Amennyiben a megrendelés teljesítéséhez további adatok szükségesek, úgy ezt a visszaigazolás megküldése előtt Társaságunk ugyancsak jelzi. A visszaigazolás a szállítási adatok felek általi kölcsönös elfogadását jelenti, amely alapján a megrendelés teljesíthető, amely egyben hivatkozik az Általános Szerződési Feltételekre és annak elérhetőségére. Az ügyfél a visszaigazolás elfogadásával elfogadja az ÁSZF-t és tudomásul veszi, hogy megismerte és azokat a szerződés kötelező részeként elfogadta. A Megrendelés nem vonható vissza, amennyiben Társaságunk az áru átvétele céljából az átvétel helyére megérkezett.

A Megrendelő lap aláírásával Társaságunk visszaigazolja, hogy a megrendelést ugyanazokkal az adatokkal elfogadja, mint amelyet a Megrendelő a Megrendelő lapon kitöltött, azzal a pontosítással, hogy Társaságunk további adatként rögzíti az árufelvétel időpontjának időablakát illetve az áru kiszolgáltatásának vállalt határidejét is megerősítésként.

A Megrendelő a megrendelésen rögzített adatokért felelősséggel tartozik.

Társaságunk fenntartja a jogot, hogy a megrendelést indoklás nélkül is visszautasítsa, illetve az ÁSZF megsértése esetén attól a teljesítési folyamat bármely fázisában elálljon. Az ÁSZF tartalmazza azokat a feltételeket, információkat,  amelyeket figyelembe kell venni és alkalmazni szükséges a szerződés során.

Társaságunk fenntartja a jogot az ÁSZF változtatás jogára azzal a kitétellel, hogy bármely módosítás csak akkor érvényes, amennyiben azt a honlapunkon, illetve ügyfélirodánk helyiségébe jól látható módon már közzétette.

  1. ÁRUFELVÉTEL

A Megrendelés visszaigazolását követően a megállapodott határidőn belül történő kiszállítás megkezdéséhez szükséges az áru felvétele a Megrendelő által megadott címről. A Megrendelő az árufelvétel helyének, pontos címének megadásán túlmenően köteles azon személy(ek) nevét és elérhetőségét megadni, akitől az áru átvehető. A cím pontatlan megadásából, illetve az áruátadásra jogosult személy adatainak, elérhetőségének téves adataiból adódó késedelemért és kárért a Megrendelő felel.

A Társaság az áru felvétele előtt a Megrendelésben megadott termékadatoknak megfelelően előkészíti a termék szállítására alkalmas temperált ládá(ka)t és a szükséges volumenű és előkondicionált jégakkut(kat), továbbá programozza és előtemperálja a datalogger típusú hőmérőt. A Társaság kizárólag olyan termékek szállítását vállalja, amelynek szállítói csomagolását és szállításra alkalmas feltételeit a Társaság maga végzi (Complex TR rendszer). A temperált szállítást igénylő termékek esetében a leírtaknak megfelelően a szállításhoz szükséges csomagolást kizárólag Társaságunk végzi és biztosítja. Ennek során garantáljuk az előírt hőmérsékleten történő elszállítást a célállomásra.

Az árufelvételkor Társaságunk Árukísérő adatlapot vesz fel az átadott termék adatairól és az igényelt szállítási hőmérsékletről, mely Adatlap egyben tartalmazza az árufelvétel pontos időpontját is. Társaságunk az áru átvételekor az alábbi ellenőrzéseket végzi el:

  • termék megnevezése,
  • látható hűtési feltételek,
  • temperált szállítási láda hőmérsékletének rögzítése és ellenőrzése a Megrendelő átadásra kijelölt személyének az adatok valóságát elismerő aláírásával,
  • azon tény rögzítése, mely szerint a Megrendelő kijelölt átadója vagy Társaságunk alkalmazottja a terméket behelyezte a ládába,
  •  nem zárt gyűjtődobozban és/vagy kiszerelt formában történő átvételkor a termék mennyiségének, megnevezésének rögzítése,
  • azon tény rögzítése, mely szerint Társaságunk a datalogger típusú hőmérő hőmérséklet regisztrálását a „start” vagy „tranzit” gomb lenyomásával elindította – ezen időpont a később kiállításra kerülő igazoló dokumentumon is megjelölésre kerül,
  • azon időpont rögzítése, amikor a Complex TR rendszer lezárásra kerül, melyet Társaságunk a szállítóládán elhelyezett plombával biztosít, melynek sorszáma az Árukísérő Adatlap mellett a fuvarlevélre is rögzítésre kerül.

Társaságunk fenntartja magának a jogot arra, hogy amennyiben az átvételre kerülő termék hőmérséklete vagy bármely a szállítási hőmérséklet biztosítását garantáló feltétele, tulajdonsága tekintetében hiányos, úgy a termék átvételét megtagadja/megtagadhatja. Társaságunk nem fogad el olyan árucikke(ke)t, amely(ek) bármely okból valamely hazai vagy nemzetközi előírás alapján tiltott árucikk(ek)nek minősülnek! Bármilyen módon történő gondatlan vagy szándékos megtévesztés esetén (beleértve a termék közvetlen csomagolását is) Társaságunk mentesül a felelősség alól, ideértve azt az esetet is, ha azt tévedésből befogadtuk.

III. SZÁLLÍTÁS

Társaságunk a szállítást az árufelvételtől a célállomásig a visszaigazoláson rögzített és a Megrendelő által elfogadott időtartam alatt, határidőig biztosítja.

Társaságunk az áru felvételét követően a II. fejezetben rögzített Árukísérő Adatlap felvételét és aláírását követően szállítóeszközbe helyezi és rögzíti a ládát, majd az előre egyeztetett szállítási módozattal az árut a Megrendelő által megadott célállomásra viszi.

A szállítás teljes időtartama alatt a szállítási ládák temperálása folyamatosan biztosított. A szállítás során mért hőmérséklet rögzítésre kerül amely dokumentált, és nyomtatott formában megtekinthető. Ezen hőmérsékleti adatok nem manipulálhatóak.

A társaság nem vállal felelősséget azért, ha bármely hatóság a küldemény továbbítása során ellenőrzési okból a küldemény felnyitását követeli. Ilyen esetben az ellenőrzést társaságunk a hatóság által kiadott hivatalos jegyzőkönyvvel igazolja, de igyekszik megtenni minden tőle telhető intézkedést, amely annak érdekében történik, hogy a küldeményt minden külső behatástól óvja.

  1. ÁRUÁTVÉTEL

Az áru átadása során rendkívüli jelentőséggel bír a Megrendelő által megadott célállomásra vonatkozó adatok pontossága, melyért Megrendelő teljes körű felelősséget vállal. Ennek megfelelően a címzett célállomás alapvető adatainak megadása mellett szükséges az átvételre jogosult személy vagy személyek nevének, elérhetőségének (munkahelyen belül osztály, épület) és telefonos elérhetőségének megadása. Amennyiben Társaságunk a célállomáson 20 percen belül az átvételre jogosult személlyel a kapcsolatot felvenni nem tudja, úgy erről értesíti a Megrendelőt, aki köteles Társaságunk számára – további 30 percen belül – a termék átadását akár más személy megjelölésével biztosítani. Amennyiben az intézkedés nem jár sikerrel és a küldemény kézbesítése ezen okból meghiúsul, úgy a felmerülő késedelméért és az esetleges következményes károkért Társaságunk felelősséget nem vállal. Ilyen esetben Társaságunk jogosult a terméket a Megrendelőnek visszaszállítani, és mentesül a felelősség alól amennyiben a többlet szállítási idő miatt – ideértve az esetleges közbenső éjszakai tárolást is  – a hőmérsékleti tartomány már nem tartható.

Az átvételre jogosult személlyel Társaságunk a fuvarlevél mellé csatolt ’ Árukísérő adatlapon’ további adatokat rögzít, amely tartalmazza:

  • azon tényt, hogy a szállítási láda felnyitását megelőzően a felek a plomba sorszámát és sértetlenségét ellenőrizték,
  • belső kartondoboz felnyitása és a datalogger „stop” vagy „arrived” gombjának lenyomása, amely igazolódik a szállítás teljesítéséhez
  • datalogger hőmérő adatainak leolvasása és a fuvarlevél mellé csatolt Árukísérő Adatlapon az eredmények rögzítése, illetve bármilyen egyéb adat – pl. datalogger riasztási jele és/vagy a megengedett hőmérsékleti tartománytól eltérő hőmérsékleti adat – feljegyzése.

  A kiszállítást követően Társaságunk a részletes hőmérsékleti adatokat kiolvassa a datalogger hőmérőből, majd a hőmérsékleti adatokat és az Árukísérő Adatlapot az áruátvételre és áruátadásra vonatkozó megjegyzésekkel együtt megküldi a Megrendelő részére e-mail-ben.

 

  1. ÁRAK ÉS SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐK

SZÁLLÍTÁSI DÍJAK

Szállítási díjtételeink a következő módon épülnek fel:

Azonnali kiszállítás esetén:

  • Budapesten belül napidíj elszámolás alapján, míg
  • Vidéken alapvetően kilométer elszámolású díjtétel alapján.

Másnapi kiszállítás esetén:

  • Előre meghatározott és megrendelés vagy szerződésben rögzített összeg, és/vagy
  • Kilométer elszámolású díjtétel alapján

Gyűjtőszállítás esetén:

  • Előre meghatározott és megrendelés vagy szerződésben rögzített összeg

A konkrét összegek meghatározása mindig a Felek közötti megrendelés vagy szerződés alapján szabályozott.

FIZETÉSI FELTÉTELEK

Számla kiállításától számított 10 napos átutalással. Ettől való eltérést a cégek közötti eseti szerződésben van mód szabályozni. Amennyiben a számla keltétől számított 7 napon belül reklamáció nem érkezik rá a cégünkhöz való beérkezést alapul véve, úgy az elfogadottnak tekintendő.

HATÁRIDŐK

A szállítási határidő mindig a Felek által a megrendelésben vagy egyedi szerződésben meghatározott időpont. A Megrendelő a szállítási határidőt módosíthatja, azonban Társaságunk az utóbb módosított teljesítési határidőért csak a Társaság általi elfogadást jelentő visszaigazolás esetén felelős.

  1. RENDELÉS VISSZAVONÁSA ÉS ELÁLLÁS

A RENDELÉS VISSZAVONÁSA

Társaságunk biztosítja a Megrendelő számára, hogy megrendelését visszavonja, erre azonban kizárólag a szállítás megkezdése előtt, vagyis a szállítóeszköz kiállása előtt van lehetőség költségmentesen, ezt követően közölt visszavonás esetén a kiállás költségeit meg kell  téríteni. Ezen költség alapvetően a kiállás alap díjával, a csomagolás előkészítésének, valamint az alkalmazott munkaerő költségét foglalja magába.

AZ ELÁLLÁS JOGA

Mind a Megrendelő, mind Társaságunk jogosult a már életbe lépett szerződéstől elállni, erre azonban mindkét fél esetén kizárólag írásban van lehetőség az érdekmúlás igazolása mellett. Amennyiben Társaságunk a megrendelés teljesítésétől a termék átvételénél tapasztalt és jegyzőkönyvben foglalt súlyos hiányosságok miatt – mely alapvetően lehetetlenné tenné a szerződésszerű teljesítést – áll el, úgy a Megrendelő köteles Társaságunk igazolt költségeit megtéríteni. A szerződéstől annak teljesítését követően a Megrendelő nem jogosult elállni.

  1. REKLAMÁCIÓ

Megrendelő jogosult a termék átvételét követően írásban 72 órán belül Társaságunknak reklamációt benyújtani, amennyiben a szolgáltatás a megrendelt és vállalt feltételeknek nem felel meg.

Hibás teljesítés esetkörei:

► Hőmérsékleti tartomány be nem tartása – átadáskor, illetve kétség esetén az átadást követő 3 órán belül egyértelműen ellenőrizhető  – felelősséget a VII. fejezet szabályozza.

► Sérült küldemény – átadáskor egyértelműen ellenőrizhető – felelősséget a VII. fejezet szabályozza

► A küldemény tartalma hiányos– ha a plomba sértetlen, Társaságunkat felelősség nem terheli, sérült plomba esetén:

1) amennyiben a termék(ek) Megrendelőtől zárt gyűjtődoboz(ok)ban került átvételre és a lezárás az átvételkor is sértetlen, társaságunkat felelősség nem terheli. A Társaság szigorú sorszámozással ellátott biztonsági matricát alkalmaz, mellyel megállapodás illetve kérés alapján a belső doboz is lezárható. Ez esetben annak sorszáma feltüntetésre kerül a fuvarlevélen és az Árukísérő Adatlapon egyaránt.

2) amennyiben a termék(ek)et nem zárt gyűjtődobozban helyezték be, hanem normál gyógyszer dobozban (SKU), úgy társaságunk az átvétel során rögzíti a pontos átvett mennyiséget, gyógyszer nevet és kiszerelést, mely alapján a felelősség átvételkor egyértelműen megállapítható.

► Késedelmes szállítás esete:

  1.  A szállítási határidő nem került betartásra, de a küldemény megfelelő, sértetlen állapotban megérkezett, ideértve a szállítási hőmérsékletet is. Ilyen esetben Társaságunk abban az esetben biztosít kedvezményt a fuvardíjból a késedelem mértékétől függően, amennyiben a késedelem a Megrendelőnél kimutatható kárt okozott. Társaságunk Másnapi és a Gyűjtőszállítás kategóriák esetén a megrendelést követő, illetve a gyűjtőszállítás menetrendjéhez igazodó munkanap munkaidőn belüli kiszállítást biztosítja. Rövidebb határidő a Megrendelővel kötött külön szerződés alapján, felár ellenében lehetséges.
  2. A szállítási határidő nem került betartása és következményeként a küldemény is ’megsérült’ amely alapvetően az előírt hőmérsékleti tartomány be nem tartását jelenti. Ez esetben társaságunk maximum az előre meghatározott áruértékig felelősséget vállal.

Nem minősül szállítási késedelemnek, amennyiben a határidőben történő kiszállítást valamely a Vis Major körülmény akadályozza, így árvíz, belvíz, belviszály, sztrájk, bármely olyan előre nem várt, társaságunktól független külső körülmény, amely a közlekedést akadályozza vagy késlelteti.

Társaságunk az így benyújtott reklamációt 5 munkanapon belül elbírálja, és azt írásban megküldi a Megrendelőnek. Amennyiben a reklamációt jogosnak ítéljük,  úgy a hibás teljesítés kapcsán felmerülő visszatérítés feltételeiről egyeztetést kezdeményezünk.

 A REKLAMÁCIÓS PROTOKOLL TARTALMA:

– olvashatóan kitöltött jegyzőkönyv,
– az ügyfél neve és címe,
– a hiba pontos leírása,
– amennyiben ismert, a hiba oka.

A REKLAMÁCIÓ ÉRVÉNYESSÉGE:
Reklamációt kizárólag az áru átvételét követő 72 órán belül áll módunkban elfogadni abban az esetben, ha a sérülés az áru átvételekor nem volt felismerhető.

VII. FELELŐSSÉG

KIÁLLÁS KÖRÉBEN

Társaságunk felelősséget vállal arra, hogy a Megrendelő által megadott időpontban és helyen az áru átvétele céljából megjelenik, a termék szállítására alkalmas és előkészített szállító eszközzel (Complex TR rendszer) és a termék elszállítására alkalmas járművel.

Megrendelő felelősséget vállal, hogy a megrendelésen megadott adatok megfelelőek a szállítás szerződésszerű lebonyolításához.

SZÁLLÍTÁS KÖRÉBEN

Társaságunk felelősséget vállal arra, hogy a terméket az előírt hőmérsékleti tartományban tartja a szállítás teljes időtartama alatt, melyet a hőmérsékletet rögzítő datalogger segítségével dokumentál és igazol a Megrendelő felé. A szállítás körébe tartozik a termék közbenső tárolása is, melyre a Társaság őrzött és zárt telephelyén kerül sor.

ÁRUÁTADÁS KÖRÉBEN

Társaságunk felelősséget vállal arra, hogy a Megrendelő által megadott határidőig és a megadott helyen az áru átadása céljából megjelenik, és a termék átadását a vonatkozó ’Árukísérő adatlapon’ rögzített hiteles adatok rögzítése mellett átadja.

KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG

Társaságunk kártérítési kötelezettséget vállal felelősségbiztosítása útján az alábbi káresemények esetére:

  1. Belföldi szállítmány esetén Magyarország területi határain belül bekövetkező károk esetén:
  1. a)     szállítás során,
  2. b)     átrakodás során és
  3. c)     közbenső tárolás során.
  1. Szállítmányozói (raktár logisztikai) felelősség esetén áruértékig térít Magyarország területi határain belül bekövetkezett káreseményenként:
  1. a)     temperált gyógyszer szállítása,
  2. b)     temperált gyógyszer csomagolása és
  3. c)     ládák elő-kondicionálása során, illetve ezen tevékenységekkel okozott károk során.

Kizárólag a jelen ÁSZF Reklamáció pontjában rögzített eljárási szabályok pontos betartása esetén van lehetőség a kárigény jogalapjának felmérése mellett annak megtérítésére.

VIII. VEGYES RENDELKEZÉSEK

ALKALMAZANDÓ JOG

Felek bármifajta jogvitájukra alávetik magukat a szolgáltató székhelye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességének, amennyiben vitájukat elsődlegesen békés úton nem tudják rendezni.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok – különös tekintettel a Ptk. vonatkozó rendelkezései – az irányadók.

Amennyiben a Felek között a szállítási feladattal kapcsolatban bármilyen jogvita felmerülne, Megrendelő elfogadja, hogy a jogvitát kötelesek peren kívül, tárgyalásos úton rendezni. Amennyiben a tárgyalások nem vezetnének a vita első felmerülésétől számított 30 napon belül eredményre, a Felek alávetik magukat a Társaság székhelye szerinti hatáskörrel rendelkező Bíróság illetékességének és hatáskörének. 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK MÓDOSÍTÁSA

Az ÁSZF és annak kivonata a szolgáltató internetes Oldalán megtekinthető, továbbá valamennyi szerződő partnerrel kötött szerződés mellékleteként áll a partner rendelkezésére. A szolgáltató a fontosabb változásokról, módosításokról – így amelyek a szokásos szerződési gyakorlattól, a szerződésekre vonatkozó rendelkezésektől lényegesen vagy valamely korábban a felek között alkalmazott kikötéstől eltérnek, tájékoztatja megrendelőit elektronikus formában vagy az Oldalán keresztül. 

Felek megállapodnak, hogy szerződés hatálya alatt a Szolgáltató újabb szolgáltatások bevezetését is tervezi. Ezekre a szolgáltatásokra a ÁSZF hatályát kiterjesztik és a szolgáltatatás konkrét tartalma tekintetében az Oldalon szereplő tájékoztatást tekintik irányadónak.

Amennyiben a jelen szerződés, vagy annak valamely kikötése érvénytelennek, hatálytalannak vagy végrehajthatatlannak bizonyulna, úgy az nem érinti a szerződés egészét, mindazonáltal a Felek kötelezik magukat, hogy ilyen esetben olyan tartalmú szerződés-módosításban fognak megállapodni, amely az érvénytelennek, hatálytalannak vagy végrehajthatatlannak bizonyult rendelkezéssel gazdaságilag egyenértékű eredménnyel jár.